Téma: Dítě a svět
Anotace: Když se vypravíme do města, číhá na nás mnoho nástrah. Když ale víme, jak na to, dokážeme je snadno překonat. Žáci / děti při prohlídce modelu kolejiště vyhledávají a postupně plní jednotlivé úkoly zaměřené na rozpoznávání dopravních prostředků a řešení situací, ve kterých by se jako chodci mohli ocitnout. Jejich řešení zaznamenávají do zapůjčeného tabletu. Aktivita je vedená lektorem.
Délka programu: Předpokládaný čas 40 minut + následná volná prohlídka expozice
Co se naučíme:
Jaké kompetence rozvíjíme:
Pro koho je program určen: 1. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Matematika
Anotace: Království železnic je plné čísel. Denně tu jezdí přes 80 autíček a více než 70 vlakových souprav. Čísla se zde objevují ve spousty situacích a to i tam, kde by jste je nečekali.
Žáci se v průběhu prohlídky zaměří na situace, které lze převést do řeči čísel. Plní úlohy ve vytištěném pracovním listu.
Aktivita je vedená lektorem.
Délka programu: Předpokládaný čas 30 minut.
Budete potřebovat: Tužku pro každého žáka.
Co se naučíme: Žák používá přirozená čísla k modelování reálných situací, počítá předměty v daném souboru.
Jaké kompetence rozvíjíme: K řešení problémů: žák užívá při řešení problémů matematické postupy.
Pro koho je program určen: 1.roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Člověk a jeho svět
Anotace: Vlaky jezdí podle jízdního řádu a cestující potřebují vědět, kolik je hodin. Žáci v modelu železnice vyhledají místa, kde se hodiny nacházejí a určí, jaký čas ukazují. Své odpovědi zaznamenávají do pracovního listu.
Co se naučíme: Žák se orientuje v čase
Pro koho je program určen: 1. a 2. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Člověk a jeho svět (Prvouka)
Anotace: Když se vypravíme do města číhá na nás mnoho nástrah. Když ale víme, jak na to, dokážeme je snadno překonat. Žáci při prohlídce modelu kolejiště vyhledávají a postupně plní jednotlivé úkoly zaměřené na situace, se kterými se mohou jako chodci setkat. Jejich řešení zaznamenávají do zapůjčeného tabletu. Aktivita je vedená lektorem.
Délka programu: Předpokládaný čas 40 minut.
Co se naučíme: Žák rozpoznává nebezpečí různého charakteru, řeší situace, do kterých se může dostat v roli chodce.
Jaké kompetence rozvíjíme:
Pro koho je program určen: 1.-3. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Člověk a jeho svět
Anotace: Třídění odpadu se pro nás stalo samozřejmostí. Žáci si zopakují barevné rozlišení kontejnerů na tříděný odpad. V modelu kolejiště pozorují situace, které se tříděním odpadu souvisí. Své odpovědi zaznamenávají do pracovního listu.
Pro koho je program určen: 1.-3. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Člověk a jeho svět (Prvouka)
Anotace: Žáci v modelu kolejiště vyhledávají různá povolání a odhalují jejich význam. Na konkrétních příkladech si mohou uvědomit, že všechna povolání jsou důležitá a pro společnost prospěšná. Řešení úkolů zaznamenávají do zapůjčeného tabletu. Aktivita je vedená lektorem.
Délka programu: Předpokládaný čas 40 minut.
Co se naučíme: Žák odvodí význam a potřebu různých povolání.
Jaké kompetence rozvíjíme: Digitální: žák ovládá digitální zařízení a chová se šetrně ke svěřenému digitálnímu zařízení
Pro koho je program určen: 2. a 3. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Člověk a jeho svět (Prvouka)
Anotace: Žáci v modelu kolejiště vyhledávájí situace a odpovídají na otázky, které souvisejí s bezpečným chováním v silničním provozu. Své odpovědi zaznamenávají do pracovního listu.
Pro koho je program určen: 3. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Člověk a jeho svět
Anotace: Na ulici jsme nejen chodci, ale můžeme být také v roli cyklistů. Žáci při prohlídce modelu kolejiště vyhledávají a postupně plní jednotlivé úkoly zaměřené na situace, které jako cyklisté mohou řešit. Jejich řešení zaznamenávají do zapůjčeného tabletu. Aktivita je vedená lektorem.
Délka programu: Předpokládaný čas 40 minut.
Co se naučíme: Žák vnímá dopravní situaci, správně ji vyhodnotí a vyvodí odpovídající závěry pro své chování.
Jaké kompetence rozvíjíme:
Pro koho je program určen: 4. a 5. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Člověk a jeho svět
Anotace: Žáci v modelu kolejiště vyhledávájí situace a odpovídají na otázky, které souvisejí s bezpečným chováním chodce a cyklisty v silničním provozu. Své odpovědi zaznamenávají do pracovního listu.
Pro koho je program určen: 5. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma:Člověk a jeho svět + enviromentální výchova a globálně rozvojové vzdělávání
Anotace: Kdo a co se může přepravovat a jaká povolání s přepavou lidí a zboží souvisejí?
Žáci při prohlídce modelu kolejiště vyhledávají a postupně plní jednotlivé úkoly zaměřené na povolání, která souvisejí s dopravou. Mají možnost se zamyslet nad vlivem dopravy na životní prostředí. Řešení zaznamenávají do zapůjčeného tabletu. Aktivita je vedená lektorem.
Délka programu: Předpokládaný čas 40 minut.
Pro koho je program určen: 4. a 5. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Každý z nás se může stát svědkem či účastníkem mimořádné události, jako je například požár, povodeň nebo únik nebezpečné látky. Proto je důležité, abychom byli připraveni na tyto situace a znali správné postupy, které mohou zachránit životy.
V rámci lektorovaného programu nejprve proběhne přednáška vedená formou diskuse na téma mimořádné události. Následně v modelu kolejiště žáci pozorují situace, které s nimi souvisí. Při hledání odpovědí na připravené otázky si mohou upevnit a rozšířit své dosavadní znalosti.
Délka programu: předpokládaný čas 40 minut
Co se naučíme:
Žák na konkrétních příkladech rozpozná mimořádnou událost.
Žák je seznámen se základy správného chování v případě mimořádné události.
Pro koho je program určen: MŠ,1.-2. ročník ZŠ
Rezervujte si termín pro tento programKaždý z nás se může stát svědkem či účastníkem mimořádné události, jako je například požár, povodeň nebo únik nebezpečné látky. Proto je důležité, abychom byli připraveni na tyto situace a znali správné postupy, které mohou zachránit životy.
V rámci lektorovaného programu nejprve proběhne přednáška vedená formou diskuse na téma mimořádné události. Následně v modelu kolejiště žáci pozorují situace, které s nimi souvisí. Při hledání odpovědí na připravené otázky si mohou upevnit a rozšířit své dosavadní znalosti. Své odpovědi zaznamenávají do pracovního listu.
Délka programu: předpokládaný čas 40 minut
Co se naučíme:
Žák na konkrétních příkladech rozpozná mimořádnou událost.
Žák je seznámen se základy správného chování v případě mimořádné události.
Pro koho je program určen: 3.-5. ročník ZŠ
Téma: Matematická a čtenářská gramotnost + enviromentální výchova
Anotace: Třídění odpadu se pro mnoho z nás stalo samozřejmostí. Žáci pozorují v modelu kolejiště situace, které se tříděním souvisejí. Při hledání odpovědí na připravené otázky si mohou upevnit a rozšířit své dosavadní znalosti.
Pro koho je program určen: 6. a 7. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Téma: Člověk a příroda (Fyzika)
Anotace: Žáci si prohloubí a doplní své znalosti týkající se zdrojů elektrické energie. V modelu kolejiště mohou pozorovat místa, která souvisí s její výrobou. Při hledání odpovědí na otázky v pracovním listu mají příležitost, aby si uvědomili např. dopady nadměrné spotřeby elektrické energie na životní prostředí.
Pro koho je program určen: 6.-9. roč. ZŠ
Cena: 135 Kč/účastník (pedagogický doprovod zdarma)
Pro základní školy sídlící na území hl. m. Prahy můžete vybírat také z nabídky programů v rámci projektu Polytechnická výchova pro žáky pražských základních a mateřských škol. Další informace a způsob objednání zde…
Provozovatelem expozice je Ústav modelů ve vzdělávání z. ú.,
ič.: 03380092
Tel.: +420 257 211 386 (pouze v provozní době)
Email: info@kralovstvi-zeleznic.cz
Rezervace (pouze pro školní exkurze, pro běžnou návštěvu není rezervace nutná)